Ганяючи на велосипеді по асфальтованих дорогах або пересіченій місцевості, рано чи пізно райдери починають цікавитися велосипедними вилками. Якими вони бувають? Як працюють? Яка фірма краща?
Давайте поринемо у світ велосипедних вилок та дізнаємося про них більше.
Залежно від стилю їзди у велосипедах встановлюють оптимальний для катання тип вилки.
Існують два основні типи:
Ригідна вилка є жорсткою конструкцією. Такий тип встановлюють на шосейних та міських велосипедах. Жорстка конструкція здатна згладжувати невеликі нерівності дороги. При активному педалюванні вона не забирає енергію, тому з нею райдер здатен розвивати і зберігати велику швидкість. Завдяки своїй простій конструкції ригідний тип не вимагає обслуговування.
Амортизаційну вилку можна зустріти на гірських велосипедах. Така конструкція розрахована на те, щоб гасити всі нерівності дорожнього покриття при катанні по пересіченій місцевості. Колесо з амортизаційним типом плавно огинає всі нерівності, не втрачає контакту з дорогою і не передає сильної вібрації на кермо велосипеда. На амортизаційній вилці приємно їздити по бездоріжжю, але для швидкісної їзди вона вимагатиме більше зусиль.
В конструкції велосипедної вилки є:
Амортизаційні типи по своїй конструкції бувають:
Цей тип вилки відносять до бюджетного варіанту. В конструкції такого типу немає демферів і налаштувань, є тільки пружина. Пружинна модель не підходить для екстремальних дисциплін, а ось для неспішного катання по дорогах з невеликими нерівностями вона цілком годиться.
Вилку такого типу встановлюють на гірські велосипеди початкового та середнього рівнів. Вона добре "відпрацьовує" нерівності дороги при катанні по легкому бездоріжжю, але для різного роду змагань також не підходить. В такій конструкції є спеціальний гумовий вкладиш (еластомер), який гальмує розгойдування вилки і робить хід пружини плавнішим. При низьких температурах цей тип може працювати некоректно.
В конструкції такого типу є спеціальний масляний картрідж, який відповідає за зупинку коливання пружини. Така вилка добре амортизує, і з нею вже можна пробувати себе в екстремальних дисциплінах і змаганнях.
Виходячи з назви, можна зрозуміти, що в такій вилці замість пружини для амортизації використовується стисле повітря. Повітря знаходиться в спеціальному відсіку, і тиск повітря в ньому можна регулювати за допомогою спеціального насоса. Регулюючи тиск вручну, можна дуже точно підлаштувати необхідну жорсткість вилки під вагу райдера. Окрім високої точності, перевага повітряної вилки є ще в тому, що вона не втрачає своєї працездатності навіть при низьких температурах.
Опційні налаштування вилки дозволяють виставляти всі параметри під себе та повною мірою користуватися всіма перевагами амортизації.
Розглянемо основні налаштування, які можна регулювати на амортизаційних вилках.
- Локаут (LockOut) – опція, яка дозволяє блокувати хід вилки і перетворює її на ригідну (жорстку). Таке блокування доречне при переході на їзду по рівній твердій дорозі.
- PreLoad (попереднє навантаження) – опція, за допомогою якої можна налаштувати жорсткість пружини під вагу райдера.
- ReBound – налаштування швидкості повернення пружини після стискування.
- Compression (швидкість стискування пружини) – налаштування реакції вилки на нерівності: "жорстка і швидка" або "м'яка і плавна".
З різновидами конструкції та налаштуваннями трохи розібралися. Тепер давайте переглянемо ряд популярних брендів, які можна зустріти у нас в Україні.
RST – моделі низької якості.
Zoom – доступний бренд для любительських велопрогулянок.
SR Suntour та U-Ding – конкуруючі фірми, які випускають якісні вилки середнього та економ-сегмента.
RockShox – відома у всьому світі американська компанія, яка випускає високоякісні вилки в різному ціновому діапазоні.
Fox – топовий бренд дорогих моделей для професійних райдерів.
Якщо для свого велосипеда ви хочете підібрати вилку – звертайтеся до нас в Big Toys. Ми проконсультуємо та допоможемо підібрати оптимальний для вас варіант.