Пн-Пт 10:00-20:00 Cб-Вс 10:00-18:00

Вт-Вс 11:00-18:00

(099) 544 66 88 Мастерская (050) 424 77 44
  • Ваш кошик порожній!

Поради: як поліпшити їзду на велосипеді

Гарний навичок катання на велосипеді дозволяє не лише безпечно їздити, але і розширює можливості велоїзди. У кожному стилі: міське катання, швидкісне, екстремальне, велотуризм — є своя техніка, свої нюанси, свої "фішки". Але для освоєння будь-якої їзди існують базові правила і загальні поради, які допомагають швидше освоїтися і поліпшити катання на велосипеді.

Давайте познайомимося з цими порадами.

Положення ніг

Щоб добре амортизувати і контролювати велосипед під час їзди, ноги на педалях краще розміщувати широкою частиною стопи. Ні носок, ні п'ята не дають такий гарний упор і зчеплення як подушка стопи. При такому положенні ніг на педалях простіше прискорюватися, входити в повороти і відчувати під собою велосипед.

Баланс

Під час їзди не треба усією масою тіла сидіти на сідлі, навіть якщо воно дуже м'яке та комфортне. Розподіліть навантаження трохи на ноги, упираючись в педалі, навіть коли ви не обертаєте їх. Так ваша "п'ята точка" менше втомлюватиметься від сідла, а ви краще відчуватимете велосипед.

Під час активної їзди по бездоріжжю і нерівній дорозі вагу тіла краще трохи перенести на руки, на кермо, щоб біля 40% маси тіла перепадало на переднє колесо. Таке положення тіла дозволяє знизити навантаження на спину та дає можливість краще контролювати байк.

При спуску треба відкланятися назад і завантажувати задню частину велосипеда, а при підйомах – більше нахилятися вперед, щоб завантажити передню частину.

Катання без рук

Навчіться кататися без рук. Це хороша навичка. Таке уміння розвиває спритність і координацію, дає кращу "картинку" про те, як працювати і балансувати корпусом під час їзди, та підвищує скілл по управлінню велосипедом. Але вчитися та катати без рук краще подалі від транспорту та людей.

Налаштування сідла

Ступень м'якості сідла залежить від характеру їзди. Для прогулочної їзди актуальне м'яке сідло, а для швидкісного та агресивного катання зазвичай використовують сідло середньої жорсткості.

Сідло на велосипеді настроюють індивідуально.

Регулювання проходить за 3-ма параметрами:

  • висота;
  • нахил;
  • подовжній винос.

Висота сідла настроюється під зріст велосипедиста. Кут нахилу – з урахуванням індивідуальних відчуттів: комусь зручніше, щоб носик був підведений вгору, а комусь - навпаки. Подовжнє регулювання сідла дозволяє змінити кут посадки. Чим ближче сідло підсунуте до керма, тим більше вертикальною буде посадка. Якщо сідло в горизонтальній площині відсунути чимдалі від керма, то тіло опуститься нижче і отримає більшу аеродинаміку для швидкісної їзди.

Швидке гальмування

Під час катання пальці рук повинні завжди контролювати ручки гальма. Тоді як мізинець, безіменний та великий палець тримають ручку керма, вказівний та середній палець знаходяться на гальмівній ручці.

Гальмівну ручку треба фіксувати на кермі під нахилом (десь під 45°). Якщо кут нахилу ручки занадто малий або занадто великий, то зап’ястя рук під час їзди будуть швидко втомлюватися.

Перемикання швидкостей

Наявність на велосипеді перемикання передач дозволяє краще адаптувати навантаження для розгону і підйомів в гору.

Перемикати швидкості треба на прямій дорозі, щоб виключити надмірне навантаження на ланцюг, який може пошкодити зірку. Тому, якщо треба поміняти передачу, щоб заїхати на гору, – перемкнутися слід заздалегідь, а не під час підйому.

Також під час їзди стежте за правильністю використання зірок: перекосу ланцюга між передніми та задніми зірками не повинно бути.

Тиск в колесах

Ступінь накачки колеса залежить від характеру катання. Але тиск в колесі має бути в діапазоні рекомендованих для покришки параметрів, які вказані на маркуванні збоку.

При низькому значенні атмосфери колесо м'якше, що забезпечує кращу амортизацію та комфорт під час їзди. Високий тиск робить колесо жорстким, підвищуючи тим самим його швидкісні здібності.

Подолання перешкод

Ті, хто тільки почав освоювати катання на велосипеді, стикаються з проблемою заїзду на бордюр і подолання інших невеликих перешкод на дорозі.

Щоб заїхати на бордюр треба з амортизувати вилку. Для цього перед перешкодою необхідно різко натиснути на вилку і дочекатися відскоку колеса. Як тільки під тиском колесо пішло вгору – перенесіть вагу тіла назад і потягніть кермо на себе. Така дія дозволяє відірвати колесо від землі та перескочити бордюр.

Сподіваємося ці поради вам згодяться в житті, і ваше катання вийде на новий рівень.