Кататися на велосипеді можна не лише в теплу пору року, але і взимку. Багато людей з різних причин не хочуть розлучатися зі своїм улюбленим байком в міжсезонні та продовжують його використовувати в зимовий період.
Їзда взимку має свої особливості, і при експлуатації велосипеда в холодну пору треба враховувати ряд нюансів.
При катанні в мороз нас повинні цікавити два важливих момента:
Давайте дізнаємося, як забезпечити себе під час зимового катання та що чекати від велосипеда в холод.
У холодну пору найбільше мерзтимуть ті ділянки тіла, які під час їзди знаходяться в малорухомому стані та контактують з металевою поверхнею байка.
Утеплити тіло для зимових покатушек можна за допомогою термобілизни. Термобілизна надягається на голе тіло, і вона допомагає поліпшити терморегуляцію. Поверх термобілизни краще використати одяг з флісу. Фліс чудово гріє і добре виводить вологу. Верхній шар одягу повинен бути із захистом від вітру. Практичним одягом, що не продувається, на сьогодні є одяг з мембрани за технологією windstopper.
Руки взимку обов'язково треба утеплити рукавичками. Рукавички для їзди мають бути не сильно товстими, адже управляти перемиканням швидкостей на кермі та контролювати ручку гальма в них буде не зручно. У веломагазинах є спеціальні велосипедні рукавички, розраховані на мінусову температуру, в яких і руки не замерзатимуть і кермо добре контролювати.
Захисний шолом взимку ніхто не відміняв. На голову замість велошолома можна надівати гірськолижний. Він і захищає, і гріє краще.
Якщо взимку використовувати звичайний велошолом, то голову під ним краще утеплити за допомогою Buff або флісової балаклави.
Не є таємницею, що багато механізмів та деталі велосипеда при сильному мінусі можуть "дубіти" і втрачати свої властивості та функціональність. Тому, щоб їзда була безпечною і приносила задоволення, треба розуміти з якими проблемами можна зіткнутися взимку.
Оптимальна температура для катання – - 5°C. При -15°C та нижче алюмінієва рама стає крихкою, і будь-який механічний удар може пошкодити її.
Взимку, через холод, гідравлічна вилка та еластомер погано "відпрацьовують", тому для зимового катання краще використовувати пружинний тип вилки або просто заблокувати її, і катати без зайвого екстриму.
Зимою V-brake не особливо хороші. Гальма такого типу під час їзди забиваються снігом і гальмування об обід стає не ефективним.
Механічні та гідравлічні дискові гальма більш практичні взимку, але відгук гальмування у них буде не такий різкий як влітку. Цей момент при катанні треба враховувати.
Усі елементи трансмісії, що рухаються, і ланцюг вимагають регулярної змаски. Але в зимовий період для трансмісії і ланцюга треба використати змазку, яка підходить для низьких температур. На літній змазці велосипед буде інертним і не дасть потрібного відгуку.
Для зими краще мати спеціальний комплект гуми. Для снігових доріг актуальними є покришки з агресивним протектором або шипами. Шипована гума дозволяє впевненіше себе відчувати під час їзди по снігу і при виїзді на лід.
Тиск в колесах взимку краще знизити до 1-1.2 атм. На "м'яких" покришках контакт з поверхнею буде більшим, а значить і контролювати байк можна краще.
І ще деякі поради, стосовно зимового катання:
Якщо ви любите катати на велосипеді, то в нашому спеціалізованому інтернет-магазині Big Toys ви можете знайти усе необхідне для свого дозвілля. Також у нас працює веломайстерня в Києві, де ви можете провести ТО або ремонт свого велосипеда.