Пн-Пт 10:00-20:00 Cб-Вс 10:00-18:00

Вт-Вс 11:00-18:00

(099) 544 66 88 Мастерская (050) 424 77 44
  • Ваш кошик порожній!

Як підібрати колесо для велосипеда

Колесо – головна складова будь–якого велосипеда. У сучасних велосипедах колеса можуть бути самими різними: великими, маленькими, тонкими, товстими. Від колеса багато в чому залежить прохідність байка, його маневреність, швидкість, зчеплення з дорогою. Тому, щоб райдеру було зручно, комфортно і безпечно катати у своєму вибраному стилі – треба правильно підібрати колесо не лише за його розміром, але і технічними характеристиками. Форма обода, матеріал, спиці, якість покришки – усе це треба враховувати при виборі коліс велосипеда.

Давайте трохи розберемося в цих нюансах.

Обід: форма профілю

Велосипедний обід може мати одинарний, подвійний та потрійний профіль. Обід з одинарного профілю зустрічається на бюджетних моделях. Його виготовляють із сталі, тому по вазі він буде досить важким.

Найбільш популярними та затребуваними є обода з подвійним профілем. Такий обід міцніший одинарного за рахунок внутрішньої перегородки, і легший по вазі, оскільки його зазвичай виготовляють з алюмінієвих сплавів.

Потрійний профіль – найміцніший. Але такі обода зазвичай ставлять на свій велосипед професіонали.

Є ще спеціальний обід для безкамерних покришок.

При виборі профілю треба дивитися також на його висоту та ширину. Від цих показників залежить міцність і жорсткість колеса. Плюс сумісність з гальмами V-Brake. Високий профіль стійкий до фронтальних навантажень, а широкий забезпечує високу торсіонну жорсткість.

Матеріал

Виробники велопродукції виготовляють обода з різних матеріалів:

  • сталь;
  • алюміній;
  • хромомолібден;
  • карбон.

Від матеріалу залежить вага, міцність, і вартість колеса.

Колеса із сталі встановлюють на бюджетні моделі. Велосипеди із сталевим ободом коштують дешево, але мають важку вагу.

Алюміній – це міцний і легший порівняно із сталлю матеріал, який використовують у велосипедах початкового і середнього рівня. Для любителя – це найбільш оптимальний варіант по надійності та ціні.

Хромомолібденові колеса відрізняє підвищена міцність. Тому такі колеса обирають любителі трюкового катання і ті, хто любить активно поганяти по бездоріжжю.

Що стосується карбону, то з цього матеріалу роблять дуже легкі і супер міцні обода для коліс. Такі колеса купують досвідчені гонщики, оскільки для багатьох любителів карбонові модифікації не по кишені.

Розміри колеса

При виборі розміру колеса треба дивитися на два основні показники:

  • зовнішній діаметр;
  • ширина обода.

Покришку для колеса вибирають з урахуванням цих двох параметрів. На покришках завжди є маркування, по якому можна визначити, для яких коліс і на яку ширину обода розрахована гума. Наприклад, якщо є маркування 26х1.75, то перше число – це діаметр колеса, а друге – ширина покришки.

На дитячих велосипедах і велосипедах BMX встановлюють колеса з діаметром 20 і 24 дюйми.

26″, 27,5″, 28″, 29″ – це колеса для гірських, турінгових і міських велосипедів. Для шосейних байків характерний діаметр 27″ (650с) та 28″ (700c).

Є ще один параметр, на який слід звернути увагу при виборі покришки, – посадочний діаметр обода. Він позначається цифрами і для різних діаметрів коліс він буде наступним:

  • для коліс 20″ – 406;
  • для 24″ – 507;
  • для 26″ – 559;
  • для 27,5″ – 584;
  • для 27″, 28″, 29″ – 622.

І наостанок, скажемо про зручність катання. На широких колесах зручно катати по нерівних дорогах. На вузькій гумі краще прискорюватися і розвивати високу швидкість. Великий діаметр зазвичай вибирають високорослі райдери або ті, хто хоче насолоджуватися хорошим накатом і швидкістю на дорозі. Якщо від велосипеда треба добитися кращої маневреності, то у такому разі обирають колеса меншого діаметру.

Якщо для свого велосипеда ви підбираєте нові колеса, то в нашому спеціалізованому веломагазині Big Toys нам є що запропонувати. Також у нас ви завжди можете отримати кваліфіковану консультацію і допомогу в підборі необхідної велопродукції.