Колесо – головна складова будь–якого велосипеда. У сучасних велосипедах колеса можуть бути самими різними: великими, маленькими, тонкими, товстими. Від колеса багато в чому залежить прохідність байка, його маневреність, швидкість, зчеплення з дорогою. Тому, щоб райдеру було зручно, комфортно і безпечно катати у своєму вибраному стилі – треба правильно підібрати колесо не лише за його розміром, але і технічними характеристиками. Форма обода, матеріал, спиці, якість покришки – усе це треба враховувати при виборі коліс велосипеда.
Давайте трохи розберемося в цих нюансах.
Велосипедний обід може мати одинарний, подвійний та потрійний профіль. Обід з одинарного профілю зустрічається на бюджетних моделях. Його виготовляють із сталі, тому по вазі він буде досить важким.
Найбільш популярними та затребуваними є обода з подвійним профілем. Такий обід міцніший одинарного за рахунок внутрішньої перегородки, і легший по вазі, оскільки його зазвичай виготовляють з алюмінієвих сплавів.
Потрійний профіль – найміцніший. Але такі обода зазвичай ставлять на свій велосипед професіонали.
Є ще спеціальний обід для безкамерних покришок.
При виборі профілю треба дивитися також на його висоту та ширину. Від цих показників залежить міцність і жорсткість колеса. Плюс сумісність з гальмами V-Brake. Високий профіль стійкий до фронтальних навантажень, а широкий забезпечує високу торсіонну жорсткість.
Виробники велопродукції виготовляють обода з різних матеріалів:
Від матеріалу залежить вага, міцність, і вартість колеса.
Колеса із сталі встановлюють на бюджетні моделі. Велосипеди із сталевим ободом коштують дешево, але мають важку вагу.
Алюміній – це міцний і легший порівняно із сталлю матеріал, який використовують у велосипедах початкового і середнього рівня. Для любителя – це найбільш оптимальний варіант по надійності та ціні.
Хромомолібденові колеса відрізняє підвищена міцність. Тому такі колеса обирають любителі трюкового катання і ті, хто любить активно поганяти по бездоріжжю.
Що стосується карбону, то з цього матеріалу роблять дуже легкі і супер міцні обода для коліс. Такі колеса купують досвідчені гонщики, оскільки для багатьох любителів карбонові модифікації не по кишені.
При виборі розміру колеса треба дивитися на два основні показники:
Покришку для колеса вибирають з урахуванням цих двох параметрів. На покришках завжди є маркування, по якому можна визначити, для яких коліс і на яку ширину обода розрахована гума. Наприклад, якщо є маркування 26х1.75, то перше число – це діаметр колеса, а друге – ширина покришки.
На дитячих велосипедах і велосипедах BMX встановлюють колеса з діаметром 20 і 24 дюйми.
26″, 27,5″, 28″, 29″ – це колеса для гірських, турінгових і міських велосипедів. Для шосейних байків характерний діаметр 27″ (650с) та 28″ (700c).
Є ще один параметр, на який слід звернути увагу при виборі покришки, – посадочний діаметр обода. Він позначається цифрами і для різних діаметрів коліс він буде наступним:
І наостанок, скажемо про зручність катання. На широких колесах зручно катати по нерівних дорогах. На вузькій гумі краще прискорюватися і розвивати високу швидкість. Великий діаметр зазвичай вибирають високорослі райдери або ті, хто хоче насолоджуватися хорошим накатом і швидкістю на дорозі. Якщо від велосипеда треба добитися кращої маневреності, то у такому разі обирають колеса меншого діаметру.
Якщо для свого велосипеда ви підбираєте нові колеса, то в нашому спеціалізованому веломагазині Big Toys нам є що запропонувати. Також у нас ви завжди можете отримати кваліфіковану консультацію і допомогу в підборі необхідної велопродукції.