Надійне гальмо – це гарантія безпеки під час їзди. Тому завжди перед катанням, особливо агресивним, бажано перевірити роботу гальмівної системи.
Є різні види та типи гальмівних систем для велосипедів. І в цій статті ми поговоримо про дискові механічні гальма, які дуже часто можна зустріти на самих різних велосипедах.
Дискові гальма мають ряд переваг:
Але, не дивлячись на свою довговічність і надійність, дискові гальма доводиться інколи регулювати та настроювати.
Дискове гальмо легко та просто настроюється за допомогою усього одного шестигранника. Але щоб правильно настроїти і відрегулювати його, треба розуміти принцип дії системи.
Механічне дискове гальмо складається з таких елементів:
При стискуванні ручки гальма трос активує каліпер, в якому гальмівні колодки затискають ротор. Сила тертя від взаємодії колодок з ротором дозволяє загальмувати колесо.
Перше регулювання і настроювання, можливо, доведеться зробити після купівлі велосипеда. Зазвичай усі настройки можна зробити відразу в магазині разом з продавцем. Але якщо купівля була онлайн і велосипед прийшов в розібраному виді, то у такому разі все настроювати доведеться самостійно.
Також налаштування гальма знадобиться, якщо:
Звук тертя в гальмівній системі говорить про те, що є перекіс або викривлення ротора. При великому ході ручці треба просто підтягнути трос. Якщо гальмо працює не ефективно – можливо зносилися колодки, і їх треба замінити.
Налаштування механічного дискового гальма на велосипеді розпочинається з регулювання ходу гальмівної ручки. Якщо хід ручки дуже великий, то трос треба натягнути. Для цього на каліпері треба відкрутити кріпильний гвинт троса, натягнути руками трос та затиснути трос гвинтом в потрібному положенні. Для дрібного регулювання натягнення троса можна використати установочні болти, які є на ручці гальма і каліпері.
Після натягнення троса треба переконатися, що каліпер встановлений паралельно, без перекосів, відносно гальмівного диска. Прокрутить колесо і подивіться, як рухається ротор в каліпері відносно гальмівних колодок.
Якщо є перекіс, то його треба усунути. Для цього необхідно трохи розслабити болти кріплення каліпера. Вижати ручку гальма в положення, де колодки щільно затискають диск. Зафіксувавши це положення ручки, закручуємо болти каліпера.
Колодки в ідеалі повинні знаходиться строго паралельно диску на відстані 0,2-0,4 мм. Положення зовнішньої колодки регулюється за допомогою троса, а внутрішньою – за допомогою шестигранника з боку колеса.
Перекіс ще виникає із-за кривизни самого диска. В цьому випадку його треба вирівняти за допомогою спеціального інструменту або розвідного ключа. Якщо вирівняти не виходить – краще замінити його на новий.
Налаштування та регулювання дискової механічної гальмівної системи не вимагає особливих навичок. Але якщо ви не хочете самі займатися обслуговуванням велосипеда – заїжджайте до нас у веломайстерню Big Toys в Києві. Ми потурбуємося про ваш велосипед.
Також у нас в Big Toys можна вибрати для себе новий велосипед, купити необхідні велозапчастини, різні аксесуари, крутий захист та одяг для їзди. Продукцію у нас можна придбати онлайн з доставкою по Україні або офлайн в магазині в Києві.
Заходьте! Порадуємо вас відмінним сервісом, якісною фірмовою продукцією та приємними цінами.